Microsoft Bing Chat Enterprise – sådan beskytter vi vores søgen

Microsoft Bing Chat Enterprise

Datasikkerhed, AI og Effektiv Kommunikation – Oplev Microsofts AI drevet chat til arbejdet med databeskyttelse, hvor intet slipper ud af organisationen. Få mere at vide 

bingchat

Microsoft udnytter AI Chat med Bing Chat Enterprise.  

I 2023 hvor tiden omtales den digitale tidsalder, søger vi som privatpersoner, men især som virksomheder mod datasikkerhed, og beskyttelse af fortrolige oplysninger.  

Microsoft trådte ind på scenen med sommerens vigtige og spændende nyhed, Microsoft Bing Enterprise. 

Et AI chatværktøj designet til virksomheder, der lægger særlig vægt på IT-sikkerhed i forbindelse med udviklingen og implementeringen i arbejdslivet, med generative AI værktøjer. 

Det bedste af det hele? 

Bing Chat Enterprise er inkluderet i udvalgte Microsoft 365 abonnementer, og endda uden de ekstra omkostninger.  

Det nye værktøj bringer en ny dimension af privatliv og sikkerhed ind i virksomhedskommunikationen, hvor vi lærer at tæmme og styrke vores AI kundskaber.  

Microsoft har en tendens til at udvikle deres online tjenester, så de netop fungerer på ikke bare Microsoft Edge, men også er tilgængelige på Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari eller hvad du ellers er tilhænger af. 

Hvilke 3 AI værktøjer har vi med at gøre?

 
1. Microsoft Bing Chat
 

Microsoft annoncerede Bing Chat, udledt af ChatGPT, tilbage i februar 2023.

Det blev modtaget godt i forhold til automatisering af opgaver, løft i produktiviteten og udviklingen af kunstig intelligens.

Bing Chat er en AI-drevet chatbot, integreret direkte i Microsoft Edge browseren.

Du bruger den til at stille spørgsmål, få svar, finde information på internettet og udføre opgaver som fx. at booke billetter eller lave reservationer.

Bing Chat er stadig under udvikling, det er et kraftfuldt værktøj af Microsoft, og brugt med omtankte er det lettere at finde information og udføre opgaver online.

Men med store ændringer kommer også store bekymringer og risiko angående misbrug af data, ondsindet kodning eller falsk og skadeligt indhold – dette dykker vi ned i senere.

Så hvordan gør vi Bing Chat ment til arbejdslivet? 

 

2. Microsoft Bing Chat Enterprise

Svaret er Microsoft Bing Chat Enterprise, designet til virksomheder har den skræddersyet funktioner til forretningsbrug. 

Fx. at integrere jeres eksisterende systemter og data, samt mulighed for at tilpasse chatbotten en bestemt virksomheds kultur, tone og behov. 

Som virksomhed forstår vi den kildende fornemmelse, ved tanken om at AI skal kunne hjælpe arbejdet med vores fortrolige data.  

Bing Chat Enterprise, som en chatbot drevet af generativ AI med webdata fra Bing-søgninger, fokuserer den på datasikkerhed for virksomhedens tryghed.

Dermed er kombinationen af Enterprise og Bing Chat, stadig en mulighed for detaljerede og relevante svar baseret på opdaterede oplysninger. Den ekstra beskyttelse af virksomhedsdata på et kommercielt niveau sikrer, at følsomme oplysninger forbliver inden for virksomhedens sikre rammer.  

Du tænker nu måske på kildehenvisning, for hvor finder Bing Chat Enterprise sin viden fra? 

Ethvert svar du får genereret, medfølger en henvisning som dermed styrker validiteten og tilliden til at svarene kan verificeres af dig – både af interne og eksterne kilder. 

Stadig vil Bing Chat Enterprise give en lignende brugeroplevelse som Bing Chat. Den giver svar med citater, visualiseringer såsom diagrammer og billeder.

Hvad er forskellen fra Bing Chat til Enterprise?

Det som adskiller Enterprise fra den almindelige tilgængelige Bing Chat, er datatracking og analyse. 

Som erhvervsbruger af Enterprise tjenesten, er du sikret at din chatdata hverken gemmes eller benyttes til at træne AI-modellen yderligere.  

I øjeblikket understøttes chat historik ikke, og det gør Plugins fra tredjeparter heller ikke. Sådan trænes OpenAI’s GPT 4-modeller normalvis, at ud fra indsamlet data at udvikle sin kompetencer, men med Enterprice forhindres data i at blive sendt til eksterne udbydere.

En anden forskel er tilgængelighed og integration i Microsoft 365 

I øjeblikket er Bing Chat Enterprise rullet ud som en preview-version. Bing Chat Enterprise er ikke blot en isoleret løsning, selvom på sigt kan værktøjet tilkøbes separat. 

Det fungerer som en integreret del af Microsoft 365. Efter lancereringen d. 18. juli blev versionen er tilgængelig via bing.com/chat og Microsoft Edge for Business uden ekstra omkostninger. 

Det betyder også, at det er tilgængeligt for virksomheder, der abonnerer på enten Microsoft 365, E3, E5, Business Standard, Business Premium eller A3 og A5. 

På sigt vil Bing Chat Enterprise også være tilgængelig i Microsoft Copilot. 

 

3. Microsoft Copilot

Bing Chat Enterprise er blot en del af en større bølge af AI drevne værktøjer fra Microsoft. 

Udover dette nye værktøj, lærte vi først at kende Microsoft Bing Chat samt den innovative Microsoft Copilot. 

Værktøjerne illustrerer Microsofts ihærdige fokus på at udnytte kunstig intelligens, for at forbedre oplevelsen og gøre det let tilgængeligt for brugere at arbejde med. 

Vi har skrevet om Microsoft Copilot i følgende artikler, både om værktøjet for sig selv, og hvordan det vil arbejde sammen med andre MS365 programmer – læs mere om det her:

Beskyttelse af Indhold og Datasikkerhed 

 

I det store landskab af teknologi og IT, ser vi de store giganter skubbe AI-innovation frem hver især, men Microsoft har et tempo uden lige. 

Siden vi blev introduceret for ChatGPT og andre AI-værktøjer, har flere virksomheder og endda visse lande, forbudt Chatbots, grundet datatilsyns skepsis angående sikkerhed.  

Rammerne og reglementerne for AI udvikles i takt med at vi lærer at bruge det, og det kan synes truende og voldsomt for mange, i en tid hvor vores arbejde og personlige liv er koblet op digitalt. 

Med frygt for lækage af følsomme data, har Microsoft imødekommet et hul i markedet, med kommerciel databeskyttelse. 

Et af de primære træk ved Microsoft Bing Chat Enterprise, er den øgede beskyttelse af indhold. 

Med kommerciel sikkerhed, er tanken at brugere skal føle sig trygge ved at spørge chatbotten om interne dokumenter, få hjælp til at skrive kode, oprette produktark eller andre behjælpelige analyser.  

Med Bing Chat Enterprise kan du være sikker på, at de oplysninger, du deler og diskuterer, forbliver fortrolige og ikke deles med en tredjepart. 

Vi ser en ny standard for datasikkerhed hvad angår virksomheders brug af AI.  

 

Forestillingen om hvad AI i virksomheder kan bedrive, er stadig kun berørt i overfladen.

Vi som brugere bliver skærpet på disse nye muligheder,og i takt med at vi bliver mere komfortable med brugen af AI, bliver modellerne mere fintunede. 

Når vi i sandhed har lært at skrive velformulerede prompts til at levere resultater, vil et værktøj som Bing Chat Enterprise revolutionere arbejdsgange og produktiviteten i virksomheden.  

a pexels pixabay 60504

Er der fortsat AI bekymringer? 

 

Selvom målet med Bing Chat Enterprise er at imødekomme virksomheders bekymringer omkring privatliv og sikkerhed, er der fortsat udfordringer ved at implementere generativ AI i arbejdsprocesser.  

Som menneske bag maskinen, bør vi fortsat være kritiske over for, og grundigt evaluere de resultater den spytter ud. Selve dataene som du får genereret, bør gennemses før de tages i brug.   

Selvom vi i artiklen har oplyst om beskyttelse af datasikkerhed, er det muligt at generativ AI kan indeholde faktuelle fejl.

Det er op til den enkelte bruger at formulere præcise og gennemtænkte prompter at fodre chatbotten. 

Sådan kan vi mindske risikoen for unøjagtigheder eller ‘’hallucinationer’’. 

De input vi giver til kunstig intelligens afhænger meget af det output vi modtager.

Et øje for kvalitet vil vi altid anbefale når man benytter AI, som den hjælpende hånd det virkelig kan være! 

favicon

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Synes du også det er fantastisk at lære nye ting? Tilmeld dig til vores nyhedsbrev, og få opdateringer og tilbud.

Ved at tilmelde, accepterer du vores datapolitik

Kontakt os

Har du flere spørgsmål? Vi står klar ved linjen

Du kan ringe til dette nummer for alle relvante sprøgsmål eller support.

+45 70 26 48 50