Microsoft Loop – en online samarbejdsfunktion integreret i dine apps

Microsoft Loop: tænk, skab og planlæg sammen i en hybrid verden

En ny samarbejdsfunktion til dig og dine kollegaer som benytter programmer som Outlook, Teams, Onenote, Excel, Word m.fl.

Nu får du mulighed for at forbinde dine Microsoft programmer

Microsoft 365 er i konstant udvikling med til at gøre et fleksibelt arbejde lettere, både for virksomheder, medarbejdere og i privaten. Fremtiden for dokument redigering og direkte samarbejde online, kalder sig ved navnet Microsoft Loop. 

Det er Microsofts nye app som kan benyttes for sig selv, men er også indbygget som funktion i allerede kendte apps og programmer. Med Loop kan din organisation planlægge og kommunikere fælles i realtid. Et øget samarbejde på tværs af programmer, vil sikre jer at i forbliver synkroniseret.

Fire måder hvordan MS Loop vil gavne din organisation:

  1. Låser op for en række muligheder og måder at strømline arbejdsgange på
  2. Minimerer antallet af apps, som ansatte skal jonglere med
  3. Giver større fleksibilitet til hvordan arbejde kan udføres
  4. Sikrer at alle altid har adgang til seneste information

Loop forbinder dig på flere måder – nogle af dem vil vi præsentere for dig

Først og fremmest så er MS Loop at finde blandt vores og dine programmer allerede nu. Der kan dog være forskel på om det endnu er tilgængeligt alle vegne; om du fx bruger Outlook via din desktop, browser eller app. Men mist ikke modet hvis funktionen lader vente på sig, for med MS Loop gør det din mailudveksling mere dynamisk og interaktiv mellem dine kollegaer, når i udfører daglige opgaver.

Microsoft Loop er rent ud sagt et dokument hvor flere parter kan skrive, reagere, redigere og finde relateret Loop komponenter samt links til andre relevante programmer.

Du kan bruge Loop projekter på tværs af dine apps, som en produktivitetsapp: 

 -Eksempel på Loop i Teams

 

Teams: Med Loop kan du samarbejde på tværs af platforme og dokumenter. Frustrationen ved at klikke sig frem og tilbage, bliver imødekommet ved brugen af Loop. Dit samarbejde i Teams kan fortsætte med adgang til noter, opgaver og kommentarer lokaliseret andre steder.

OneNote: Hvis du bruger OneNote til dit arbejde, kan du let dele dine noter i Teams eller Outlook, og lade andre kommentere.

Outlook: Her får du mulighed for at direkte forbinde Loop til din kalender som du kan dele, for at holde styr på opgaver, tidsplan og deadlines.

SharePoint: Loop giver dig rent ud sagt, en lettere arbejdsproces med deling af filer og dokumenter. Med kolleager kan du samarbejde samtidig med afstemninger, kommentarer og opgaver direkte gennem dine forbundet Loop komponenter.

Alt efter dit og dine kollegaers behov, er Loop fleksibel og dette var kun visse udvalgte eksempler på arbejdsgange.

En cloud baseret app der letter dit arbejdsflow

Til projektstyring og samarbejde gør Loop det lettere at organisere opgaver, kreere visuelle interaktioner i dokumenter og kombinere noter, opgaver, møder og chats i en enkelt app – som du kan vælge at loop andre apps ind i efter behov. Du bestemmer hvem du deler dit Loop med.

For i dit virtuelle arbejdsrum får du sparring fra dit team, og undgår kaos ved at skifte mellem jeres forskellige apps, dokumenter og værktøjer.

Med Loop tilpasser i det jeres behov, får overblik over hinandens arbejde og snart i denne AI tid, kan du eksperimentere dig væk fra det tomme dokument, med Copilot.

Loop og Copilot

Microsofts nye kunstige intelligens system, Copilot, er ved at bygge sig ind i flere apps ligesom Loop. Det betyder dermed at Copilot og Loop, vil fungere sammen og hjælpe med at skabe indhold til dig. Det er stadig på sit nyeste, og derfor ikke tilgængeligt endnu for os. Men på sigt får din organisation via AI, et fælles samarbejde om de forslag og udarbejdelser Copilot laver, i de Loop komponenter hvor arbejdet kan udføres i realtid.

Læs mere om Copilot her:


Vis menu