”Vi har det bedst med at arbejde os ud af kriserne, om det så er en finanskrise eller en pandemi. Vi vil gerne kanalisere noget af vores forretning ind i troen på fremtiden,” siger partner i A-One Solution Per Horsted Simonsen og fortsætter:
”Vi ved, at nedlukningen har ramt nogle af kunderne på en måde, der er helt ufortjent, men vi tror på, at de nok skal lykkes dem, at få forretningen rettet op på den anden side af pandemien. Derfor investerer vi i vores kunder, og vi vinder måske noget loyalitet.”
En af de kunder, der har glæde af A-One Solutions særlige coronahjælpepakke, er Flemming Christophersen, direktør og medejer i Pincho Nation i Danmark. Pincho Nation har to restauranter i Danmark og 70 restauranter i Sverige.
Restaurantkæden har fokus på digitale løsninger, og i restauranterne bestiller man sin mad via en app på sin egen smartphone. Det har vist sig at være en fremtidssikret model og en stor fordel, at gæsterne ikke deler menukort med andre gæster.
Mens Danmark nu igen er lukket ned, får Flemming Christophersens restauranter stillet Microsoft 365 Business Premium-licenser gratis til rådighed fra A-One Solution. Desuden får han også en support-pakke, oplæring af medarbejderne i at bruge de nye løsninger – og så er selve flytningen fra Business til Premium-licenser inkluderet i A-One Solutions coronahjælpepakke. Når restauranterne kan åbne igen, vil Pincho Nation overgå til at være kunde hos A-One Solution på normale vilkår.
Partner i A-one Solutions Per Simonsen bygger bro til fremtiden og investerer i sine kunder under corona-nedlukningen.
”Da jeg læste tilbuddet fra A-One Solutions, kunne jeg se, at de havde skrevet coronahjælpepakke, men først senere gik det op for mig, at vi ikke skulle betale noget før senere. Jeg troede simpelthen ikke på det, før Per fra A-One Solutions forklarede mig i telefonen, at det var faktisk sådan, det skulle forstås,” siger Flemming Christophersen og fortsætter:
”Nu er der jo ikke nogen undskyldning for ikke at gøre det rigtige på it-fronten. Og når jeg er lukket ned, er det netop det rigtige tidspunkt at få den slags på plads.”
Coronahjælpepakken fra A-One Solutions betyder, at Pincho Nation kan investere på et tidspunkt, hvor de fleste må tænke sig ekstra godt om. Og det giver yderligere tro på fremtiden hos restaurantkæden:
”Jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang med fremtiden. Vi har fået en it-hjælpepakke, som optimerer os på ét felt, og det er en vigtig ting blandt flere, jeg gør under nedlukningen. Når vi åbner igen, vil jeg også åbne restaurant nummer tre i Danmark,” siger Flemming Christophersen og tilføjer:
”Jeg kunne vælge at sætte mig over i hjørnet og sige, at det hele var noget skidt, og hvor er det tarveligt! Men det gælder om at fokusere på, hvordan jeg gerne vil have, at tingene skal se ud, når vi får lov at åbne igen. Det hele handler om optimering.”
Per Horsted Simonsen oplevede alting gå i stå under den første nedlukning i foråret 2020. Da samfundet åbnede i efteråret, var der en del kunder, som egentlig gerne ville investere og skifte til bedre IT-løsninger, men ikke helt turde tage springet. Hos A-One Solution blev man inspireret af, at Microsoft stillede gratis licenser til rådighed og opfandt sin egen version af en coronahjælpepakke:
”Vi gik over til at spørge: Hvad har kunden egentlig brug for? Og så levere den bedst mulige løsning. Det skal ikke være en stopklods, at vi ikke ved, hvornår det åbner igen. Vi vil undgå, at it-investeringer bliver sendt bag i køen. Vi finder den rigtige løsning til kunder, der har visioner for fremtiden og brug for en ny platform – og så finder vi ud af at bygge bro til fremtidig vækst,” siger Per Horsted Simonsen.
A-One Solutions har med deres hjælpepakker gjort det samme for kunderne, som de ville anbefale under normale forhold for at optimere forretningen. Per Horsted Simonsen forklarer:
”Det, vi er gode til, er at lave den rigtige 365 graders IT-løsning og forstå, hvordan kan vi skabe værdi for kunderne med den. Med Pincho Nation laver vi en workshop, så de lærer at bruge IT-værktøjerne på den bedste måde. Det gælder fx om at kommunikere internt, om projektstyring og om at blive bedre til at holde møder.”
Han understreger, at det er en fornøjelse for teamet hos A-One Solutions at vide, at kunderne allerede har den rigtige IT-løsning, når hverdagen efter nedlukningerne vender tilbage. Pincho Nation er en ny kunde hos A-One-Solutions, men hjælpepakkerne kan tilbydes både nye og gamle kunder. For Per Horsted Simonsen er det afgørende, om kunden er parat til at investere tid til at implementere bedre IT og udvikle sin forretning:
”Dem, der tror på sig selv, vil vi gerne hjælpe på vej og give en tidssvarende løsning. Det gode for os er, at vi får loyale kunder og ambassadører, der vil gå ud og anbefale os. Og i forhold til vores normale forretning samler vi på glade kunder, der bliver hos os. Det er klart, at vi på denne måde også udnytter de ressourcer, vi har til rådighed, til at investere i vores egen fremtid.”
Per Horsted Simonsen og A-One Solutions tager også ny læring fra coronatiden med sig:
”Jeg er blevet klogere på, at vejen til gode kunder godt kan være en anden end den, vi traditionelt har tænkt i. Den gode historie kan være mere interessant at forfølge end noget andet. Det kan sagtens være, vi kommer til at arbejde sådan her i forhold til up-coming
virksomheder og iværksættere,” siger han.
”Jeg ser det som godt købmandskab at gøre noget for vores kunder – og få gode kunderelationer på den lange bane.”